آیا فرزندان دختر و نوه‏‌های دختری هم جزء نسل و ذریه انسان هستند؟!!!

0 367

در جواب کسانی که فرزندان دختری را ادامه دهنده نسل انسان نمی دانند!

و برای کسانی که فرزند پسر نداشتن، را قطع نسل می پندارند!

در جواب دشمنانی که پیغمبر اسلام (صلّى اللّه علیه و آله) را مقطوع النسل می دانند و فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) را ذریه رسول الله و آل محمد (صلّى اللّه علیه و آله) نمی دانند!

در زبان عربی کلمه (ذُرِّیَّهَ) هم براى فرزند، و همبراى نوه و نتیجه‏هاى پسرى و دخترى انسان بکار میرود، و لو اینکه فاصله زمانى بین آنها بسیار طولانى باشد. گواه بر این معنى آیه ۳ سوره اسراء «ذُرِّیَّهَ مَنْ حَمَلْنا مَعَ نُوح» مى‏باشد. زیرا این آیه بنى اسرائیل را با آن فاصله‏اى که بین ایشان و نوح بوده است از ذریه افرادى معرفى نموده که با نوح بر کشتى سوار شدند. پس با توجه به دو نکته فوق، تردیدى نیست که فرزندان فاطمه زهراء (علیهم السّلام) تا قیام قیامت، ذریه و فرزندان حقیقى و راستین پیامبر اسلام (صلّى اللّه علیه و آله) بشمار میروند .

 روزى معاویه بن ابو سفیان به غلام خود که: ذکوان نام داشت گفت: هر گاه براى حسن و حسین نامه نوشتى مبادا بنویسى: ابن رسول اللّه! زیرا آنان پسران على هستند ذکوان اظهار اطاعت کرد. تا اینکه روزى معاویه به وى دستور داد: نام فرزندان او را بنویسد، و نزد او ببرد. ذکوان
نام پسران و دختران و پسر زادگان معاویه را نوشت و نزد او برد. ولى از نواده‏هاى دخترى معاویه نامى نبرد. معاویه به وى گفت: پس چرا نام عده‏اى از فرزندان مرا ننوشته‏اى!؟ ذکوان گفت: مگر غیر از اینان که نوشتم فرزند دیگرى هم دارى؟ معاویه گفت: مگر دختر زادگانم
فرزندان من نیستند؟ ذکوان فرصت را مغتنم شمرده گفت: پس چگونه پسران دختر پیامبر پسران او نیستند، ولى فرزندان دختر تو فرزند تو مى‏باشند!؟ معاویه نتوانست پاسخ بگوید، و به ذکوان گفت: این موضوع را جاى دیگر بازگومنماى!                       

منبع:
تفسیر آسان، ج‏۹، ص: ۳۶۱

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=1121

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما