چرا حضرت قائم عج از فرزندان قاتلین امام حسین ع انتقام می گیرد؟

0 384

راوی میگوید محضر مبارک حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا علیهما السّلام عرض کردم: اى فرزند رسول خدا درباره روایتى که از امام صادق علیه السّلام نقل شده و آن حضرت فرمودند: هر گاه حضرت قائم عجّل اللَّه تعالى فرجه الشریف خروج کنند فرزندان قاتلین امام حسین علیه السّلام را به خاطر کردار پدرانشان مى‎‏کشد چه مى ‏فرمایید؟
حضرت فرمودند: واقع همین است.
عرض کردم: پس فرموده حقّ تعالى در قرآن: وَ لا تَزِرُ وازِرَهٌ وِزْرَ أُخْرى‏ (هیچ کس بار گناه دیگرى را به دوش نگیرد) معنایش چیست؟
حضرت فرمودند: خداوند در تمام اقوالش صادق است ولى در عین حال باید توجّه داشته باشى که فرزندان قاتلین امام حسین علیه السّلام به افعال و کردار پدرانشان راضى بوده و به آنها افتخار مى‏کنند (در همان سیره و روش هستند!! ) و به مقتضاى «کسى که به چیزى راضى باشد همچون شخصى است که آن چیز را انجام داده» فرزندان قاتلین همچون قاتلین سیّد الشهداء مى‏باشند.
و اگر شخص در مشرق کشته شود و دیگرى در مغرب راضى و خشنود باشد راضى با قاتل نزد خدا شریک در قتل مى‏باشد و چون این فرزندان به کردار پدرانشان راضى مى ‏باشند لا جرم حضرت قائم علیه السّلام وقتى خروج نمودند ایشان را مى ‏کشد.[۱]
(شاهد صحت این روایت اخباری است که از عراق و شام (سوریه و لبنان) به گوش می رسد!

این روایت دلالت دارد بر لزوم توجه به اصل و نسب فرد مورد نظر برای ازدواج! و اینکه بعد از بیش از هزار سال راه و روش یک نسل تغییر نکرده است! و توجه به اینکه باید به فکر نسل خود باشیم که پدران یا مادران فرزندان ما چه کسانی خواهند بود.
البته این مطلب عمومیت ندارد و ممکن است افرادی هم پیدا شوند که در راه و روش پدران خود نباشند)

[۱] . علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى ؛ ج‏۱ ؛ ص۷۴۱

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=1295

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما