دعاهای قرآنی برای فرزندان

0 2,990
دعاهایی زیادی با مضمون هدایت و عاقبت بخیری فرزندان و همچنین داشتن فرزند وجود دارد که می‌توان از ادعیه قرآنی در این مورد استفاده کرد و چقدر خوب است که این دعاها در قنوت نماز تلاوت شوند.
در این‌پست به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود:
دعا برای اینکه همسر و فرزندان مایه چشم روشنی باشند
۱٫ «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماما»؛[۱] پروردگارا! همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده، و ما را پیشوای پرهیزگاران گردان.
دعا برای فرزند دار شدن
۲٫  «رَبِّ هَبْ لی‏ مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً إِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاء»؛[۲] خداوندا از طرف خود، فرزند پاکیزه‌‏اى به من عطا فرما، همانا تو شنونده دعا هستى.
دعا برای نمازخوان شدن یا اقامه کننده نماز فرزندان
۳٫ «رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاهِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاء»؛[۳] اى پروردگار من، مرا و فرزندان مرا برپاى‌‏‌دارندگان نماز گردان. اى پروردگار ما، دعاى مرا بپذیر.
دعا برای صالح شدن فرزند
۴٫  «رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لی‏ فی‏ ذُرِّیَّتی‏ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنِّی مِنَ الْمُسْلِمین»؛[۴] اى پروردگار من، به من بیاموز تا شکر نعمتى که بر من و بر پدر و مادرم ارزانى داشته‌‏اى به جاى آرم. کارى شایسته کنم که تو از آن خشنود شوى و فرزندانم را براى من صالح گردان. من به تو بازگشتم و از تسلیم ‏شدگانم.
۵٫ «رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّهً مُسْلِمَهً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَیْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیم»؛[۵]‏ پروردگارا، ما را تسلیم (فرمان) خود قرار ده، و از فرزندان ما نیز امتى تسلیم خود (پدید آر) و اعمال عبادى ما را (از حج و قربانى‌‏ها و جاهاى قربانى) به ما نشان ده و بر ما عطف توجه کن، که تویى که بسیار عطوف و توبه‌‏پذیر و مهربانى.
 

[۱]. فرقان، ۷۴٫
[۲]. آل عمران، ۳۸٫
[۳]. ابراهیم، ۴۰٫
[۴]. احقاف، ۱۵٫
[۵]. بقره، ۱۲۸٫

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=4444

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما