بازار آلوده ای که در اختیار کودکان و نوجوانان است/تصاویر

0 68

اکثر شخصیت ها و داستانهای این بازی ها الگو گرفته از فیلم های مستهجن هالیوودی است و آنچه که والدین یک کودک برای تربیت صحیح فرزندانشان مایل نبودند آن ها را ببینند، فراهم می کند.
به گزارش گلی از گلهای بهشت به نقل از بلاغ، بسیاری از خانواده های ایرانی در این فکرند که برای کنترل ذهنیات و تحرکات جنسی فرزندانشان باید فیلم ها و برنامه های سینمایی یا تلویزیونی آنها را کنترل و محدود کنند غافل از اینکه بازی های رایانه ای که خود والدین برای فرزندانشان تهیه می کنند و نظارت خود در این زمینه را فقط به دیدن عکس روی جلد این بازیها محدود می کنند ، زمینه وقوع یک فاجعه ی فرهنگی بر روی شخصیت فرزندانشان را فراهم می کنند.

 

اکثر شخصیت ها و داستانهای این بازی ها الگو گرفته از فیلم های مستهجن هالیوودی است و آنچه که والدین یک کودک برای تربیت صحیح فرزندانشان مایل نبودند آن ها را ببینند، فراهم می کند. آن چیز که در این بازی ها دیده می شود تمدن عریان، پوشش های بد لباس روابط نامشروع همراه با طنین شهوت آلود است، این عوامل زمینه ساز آسیب های مهلک بر کودکان و نوجوانان است.

به طور مثال در یکی از این بازی ها کودک داستانی را دنبال می کند و در واقع خود را در قالب فردی قرار می دهد که این فرد یک سابقه دار، فحاش و یک دزد لاابالیست و همچنین در حین مراحل این بازی با کاباره، کلوپ های رقص، سواحل دریا و صحنه های غیر اخلاقی و زننده دیگر مواجه می شویم که همه این صحنه ها نمایش عریانی و بی اخلاقی به کودک است. صحنه های دزدی و قتل برای بدست آوردن پول به انگیزه برقراری رابطه جنسی با زنان فاحشه، قتل، تجاوز جنسی، خوردن مشروبات الکلی و دیگر بی بندوباری ها از مفاسد موجود در این بازی ها است.


 

در این شرایط که فرزندان ما چندین ساعت در روز را با تمام وجود دل به این بازی ها می سپارند در معرض خطرات بسیاری قرار می گیرند. در نظر بگیرید این فرزندان در غفلت والدین خود در منزل به تنهایی یا گروهی ویا در گیم نت ها که افراد از سنین پایین تا سنین بالا حضور فعالی دارند و بدترین صحنه های جنسی را با گرافیک بالا به نظاره مشغول می شوند به طوری که جایزه هر مرحله از بعضی بازی ها نمایش عکس ها و صحنه های جنسی شنیع می باشد که ماحصل این امر، هوشیاری های  زودرس جنسی پیش از بلوغ ، خودارضایی، همجنس گرایی، سوءاستفاده های جنسی، شب ادراری ، فحاشی و ناسزا گویی، اعتیاد به مواد مخدرو سیگار و مشروبات الکلی و روابط نامشروع ، و حتی قتل و تجاوز است.

 

و در حالاتی دیگر مخاطبان بازی هایی را انجام می دهند که در آن به مبارزه با اسلام و کشتار مسلمانان می پردازند و یا ترویج شیطان پرستی می کنند که در نتیجه، شخص نسبت به دین بی تفاوت می شود و گرایشات شیطانی پیدا می کند که در لباس پوشیدن، حالت های مو، آرایش و اعتقاداتش نمایان می شود.

این در  حالی است که به طور معمول کوچکترین تخلف اقتصادی و یا بازرگانی در سطح کشور از ده ها کانال زیربط و بی ربط! قابل پیگیری می باشد و نهاد های نظارتی مختلفی در سراسر کشور ناظر صحت روند عرضه و تقاضای بازارمصرف هستند ولی ظاهرا عرصه فرهنگ کشور همچنان از بی کفایتی مدیران خود رنج می برد.

 

باید دید بررسی بازار آلوده ی بازی های رایانه ای کودکان و نوجوانان در اولویت چندم وزارت خانه ها و سازمان های محترم ذی صلاح قرار دارد و آیا مدیران  دستگاه های فرهنگی کشور متولی اصلی فرهنگ عمومی جامعه هستند؟
سوالی دیگر مطرح است و آن اینکه؛ آیا با وجود مشغله کاری زیاد  مدیریت صفحه های شخصی اجتماعی خود در شبکه های مجازی فرصتی برای بازبینی این عرصه مهم و پر از تهدید را دارند یا خیر؟…

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=831

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما