کودک معلول ذهنی اندونزیایی حافظ کل قرآن شد +عکس

0 168
گرچه صدایش چندان واضح نیست اما با اطمینان به سوالاتی که از او در مورد آیات قرآن می‌شود، پاسخ می‌دهد.

به گزارش گلی از گلهای بهشت به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  حفظ قرآن کریم فضیلتی است که تنها افراد کوشا و عاشق به آن دست پیدا می کنند. اگر کسی واقعا به دنبال حفظ این آیات الهی باشد در هر شرایطی می تواند آن ها را حفظ کرده و با دل و جان بفهمد.

«فجر عبدالرحیم وحی‌الدین» کودک ۱۰ ساله اندونزیایی گرچه عربی بلد نیست اما قادر است کل قرآن را از حفظ بخواند.

این کودک استثنایی توانسته با وجود همه مشکلاتش، کل قرآن را حفظ کند.

فجر از بیماری فلج مغزی اسپاسمی رنج می‌برد که عملکرد سیستم عصبی و مغز را در حرکت، یادگیری، شنوایی، بینایی و تفکر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هنی سولیتیو واتی، مادر ۳۵ ساله فجر می‌گوید: او عاشق این است که در ذهنش به دنبال آیه خاصی بازگردد و آن را کامل بخواند.

فجر توانایی خود در حفظ کل قرآن را مرهون زحمات مادر و پدرش است که اعتقاد داشتند که قرآن درمان همه ناراحتی‌هاست. از زمانی که فرزند آن‌ها پیش از موعد به دنیا آمد، آن‌ها مرتباً صدای تلاوت آیات قرآن را برای او پخش می‌کردند.

حتی هنگامی که او به دلیل وزن کمش در بیمارستان تحت مراقبت بود، به توصیه پدر و مادرش، برای او آیات قرآن پخش می‌شد و اینکار تا هنگامی که فجر را به خانه آوردند ادامه یافت.

هنی، مادر این خانواده، که از اهالی شهر کارانگانیار در جاوه مرکزی اندونزی است، می‌گوید: بچه‌ها باید به چیزهای خوب گوش دهند و قرآن بهترین چیز است.

فجر تا دوماهگی مانند دیگر نوزادان بود اما از ماه سوم، مادرش متوجه تفاوت‌های او شد. رشد او کند بود و پس از مشورت با یک متخصص بیماری فجر تشخیص داده شد. دکتر به آن‌ها گفت که به دلیل تولد زودهنگام، بخش‌هایی از مغز فجر به‌طور کامل رشد نکرده‌ است.

همزمان با انجام فیزیوتراپی، هنی همچنان قرائت آیات قرآن را برای کودکش می‌گذاشت. در سه سالگی که فجر شروع به علاقه نشان دادن به تصاویر کرد، مادرش یک سی‌دی جذاب قرآنی که حاوی تصاویر بود برایش خرید و الفبای عربی را به او آموزش داد.

فجر در سه سالگی شروع به حرف زدن کرد و اولین کلماتش از قرآن بود. در ابتدا والدین فجر نمی‌توانستند آیاتی را که فجر می‌خواند به‌درستی بفهمند اما به تدریج متوجه شدند که او چه آیاتی را می‌خواند.

فجر در ۴ سالگی، شروع به حفظ قرآن کرد و چون مادرش حافظ قرآن نبود، یک معلم قرآن به فرزندش کمک می‌کرد تا اینکه او در ۹ سالگی حافظ کل قرآن شد.

آزمایش‌های فجر در سه سالگی نشان می‌داد که مغز او دچار حمله‌های ناگهانی می‌شود اما آزمایشات اخیرش از برطرف شدن این مشکل خبر می‌دهد.

فجر امروز به مدرسه دولتی می‌رود و مهارت‌های حرکتی و شناختی او در حال پیشرفت است.
هنی می‌گوید: این معجزه قرآن است که به فجر در غلبه بر این بیماری کمک می‌کند.

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=910

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما