سیره حضرت امام حسین (علیه السلام) در اظهار محبت‏ به فرزندان+ عکس نوشته زیبا

0 828

محبت ‏به فرزندان امرى فطرى است که خداوند آن را در دل‏ والدین به ودیعه نهاده است. اما آنچه در این میان مهم مى ‏نماید و آثار تربیتى در پى دارد ابراز آن است. این امرى اختیارى است‏ و والدین و مربیان مى‏ توانند در پرتو آن زمینه تربیت صحیح را فراهم آورند. چه بسیارند والدینى که در برابر فرزندان خود محبت فراوان‏ دارند اما آن را ابراز نمى‏ کنند در حالى که محبت وقتى سازنده و تاثیر گذار خواهد بود که فرد مورد محبت از آن آگاهى یابد.

امام حسین(علیه السلام)به عنوان الگوى تربیتى مطمئن و کامل محبت‏ به‏ فرزندان را از نیازهاى ضرورى آنان دانسته، در قالبهاى گوناگون‏ به ابراز آن مى‏ پرداخت. گاه با در آغوش گرفتن و به سینه‏ چسبانیدن خردسالان، زمانى با بوسیدن آنان و گاه با به زبان‏ آوردن کلمات شیرین و محبت‏ آمیز.

به عنوان مثال عبیدالله بن عتبه چنین مى‏گوید: « کُنتُ عِندَ الحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ علیه السلام إذ دَخَلَ عَلِیُّ بنُ الحُسَینِ الأَصغَرُ، فَدَعاهُ الحُسَینُ علیه السلام وضَمَّهُ إلَیهِ ضَمّا وقَبَّلَ ما بَینَ عَینَیهِ،

ثُمَّ قالَ: بِأَبی أنتَ ما أطیَبَ ریحَکَ وأحسَنَ خلقَکَ!…»

عبید اللّه بن عبد اللّه بن عُتبه: نزد حسین بن على علیه السلام بودم که فرزندش على اصغر (امام زین العابدین علیه السلام) وارد شد. حسین علیه السلام او را صدا زد و سخت در آغوشش گرفت و میان پیشانى او را بوسید و سپس فرمود: «پدرم فدایت! چه ‏قدر بویت خوش و خویَت زیباست!».

سبک زندگی
روی تصویر کلیک کنید!
 
منبع:
دانش نامه امام حسین (ع) بر پایه قرآن و حدیث، ج‏۱۳، ص: ۲۴۶ حدیث ۳۶۴۵٫

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=938

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما