تاثیر اشتغال زنان بر اجتماع ، ازدواج جوانان و نسل آینده

0 106

بررسی اشتغال زنان  از منظر گناه شناسی

آنچه که مسلم است و هر عقل سلیم و وجدان بیداری آن را می پذیرد این است که زنها هم برای کار در بیرون از خانه و کارهای مردانه ساخته
نشده اند و این با فطرت و خلقت زن ناسازگار است! بلکه جسم ظریف و ضعیف (از نظر انجام کار سنگین)  و عاطفه قوی زن برای کار بسیار مهم تری به امانت گذاشته شده است!

ما با شاغل شدن زنها مخالف نیستیم و بلکه معتقدیم وظیفه انجام برخی از امور فقط باید بر عهده زنها قرار بگیرد! که البته این هم با حد و حدود و معیار خاص! اما آنچه که در جامعه میبینیم چیز دیگریست و زنها جای مردها را آنهم با مقیاس بسیار وسیع و مردها جای زنها را گرفته‏ اند!

 متاسفانه با شاغل شدن هر زن در کارهای مردانه :

یک مرد و یک جوان از نعمت داشتن شغل و کار و ازدواج به موقع محروم می شود و این یعنی اینکه نمی تواند ازدواج کند چون شغل ندارد و با ازدواج نکردن این جوان یک دختر هم که این جوان باید با او ازدواج کند ، نمی تواند ازدواج کند چون خواستگار ندارد و این یعنی بالا رفتن سن ازدواج یعنی بالا رفتن فساد ، فحشاء و گناه در جامعه!

ایجاد محیطهای مختلط و آماده شدن بستر مناسب برای ارتباطات آلوده و مسموم بین محرم و نامحرم در نهایت بالا رفتن فساد ، فحشاء و گناه در جامعه!

از طرف دیگر با فاسد شدن جامعه ، علاوه بر خود آن زن ، همسر همان زنی که شاغل است هم در معرض خطر فساد است چون جامعه پر است از زنان و دختران شاغل که مانند آن زن شاغلند و البته به همان دلیلی که ذکر کردیم ازدواج هم نکرده اند!

زدست دیده و دل هر دو فریاد            که هر چه دیده بیند دل کند یاد!

و این یعنی از بین رفتن زندگی و از هم پاشیدن بنیان گرم خانواده !

از طرف دیگر نسل آینده و فرزندان همان زن هم در خطر است چون اولا فرزندان از نعمت مادر محرومند و تمام کودکی خود را که باید در آغوش گرم مادر سپری می کردند ؛ دور از مادر و در مهد کودکهائی که معلوم نیست در آنها چه می گذرد ! گذرانده اند و یا اگر در بهترین شرائط هم باشند جای مادر را نخواهد گرفت و بعد هم در دوران نوجوانی و جوانی در مدرسه و دبیرستان و دانشگاه و همان محیط آلوده و شرائط فوق از نظر بالا رفتن سن ازدواج و… ؛

روز از نو روزی از نو

منبع: گناه شناسی

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://reihaneha.ir/?p=1173

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما