مادران باردار دانه‌های روغنی بخورند یا نه؟

0 114
 در دوران بارداری مادر سعی می‌کند تا با خوردن مواد مغذی به رشد جنین خود کمک کند اما ممکن است بعضی مادران از خوردن آجیل و دانه‌های روغنی بترسند و فکر کنند که ممکن است باعث ایجاد آلرژی در کودکشان شود. اما محققان به تازگی اعلام کرده اند مادرانی که خودشان به این دانه‌های روغنی حساسیت ندارند، اگر در بارداری از این خوراکیها بخورند، احتمال اینکه کودکشان دچار آلرژی به این دانه‌ها بشود کمتر از بقیه است. محققان دانشگاه هاروارد در این بررسی ۸۲۰۰ کودک را بررسی کردند و متوجه شدند از این تعداد ۳۰۰ کودک آلرژی داشته و ۱۴۰ نفر حساسیت به بادام زمینی و انواع درختی آجیل دارند. آنها از بین مادران هم گروهی را که بیشترین مصرف آجیل را داشتند از بقیه جدا کردند. با اینکه این مادران ۵ بار در هفته یا بیشتر در بارداریشان آجیل خورده بودند اما کمترین حساسیت در بچه‌های آنها نسبت به این دانه‌ها دیده می‌شد. جالب است بدانید در آمریکا میزان حساسیت کودکان به بادام زمینی از ۴ دهم درصد در سال ۱۹۹۷ به ۴ر۱ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است و متخصصان معتقدند اغلب کودکان حساس به بادام زمینی به گردو و بادام و هم حساسیت دارند. شایع‌ترین موادی که کودکان به آنها حساسیت نشان می‌دهند عبارتنداز بادام زمینی، شیر، انواع درختی آجیل مانند گردو و بادام، صدف، ماهی، گندم و سویا.

 البته اغلب کودکان بعد از گذشت یکی دوسال از تولد از شر این آلرژی خلاص می‌شوندبخصوص آلرژی به شیر و تخم‌مرغ. اما در مورد ماهی معمولا ۱۰ تا ۲۰ درصدشان خوب می‌شوند.

هنوز متخصصان نمی‌دانند علت این افزایش آلرژی در آمریکا و در اغلب کشورهای جهان چیست اما بعضی از متخصصان معتقدند معرفی زودهنگام انواع غذا به کودک مممکن است بتواند موجب تکامل تحمل نسبت به آن ماده شده و خطر ابتلا به حساسیت را کم کند. بنابر این به خانمهای باردار توصیه می‌شود اگر خودتان حساسیتی ندارید، از خوردن این دانه‌ها نترسید.

منبع:روزنامه اطلاعات

 

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=1222

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما