تأثیر سیستم فکری و حالات روحی، روانی، جسمی و معنوی پدر و مادر بر آینده فرزند

0 305

سیستم فکری و حالات روانی پدر و مادر در حین آمیزش، بر روحیات فرزند موثر خواهد بود.

این تاثیر در قرن‏های گذشته به وسیله یکی از پیامبران در رابطه با حیوانات آزمایش شده است. نقل شده حضرت موسی علیه السلام در زمانی که چوپان حضرت شعیب علیه السلام بود، با او قرارداری را به این شرح بست که هر چه گوسفند ابلق (سیاه و سفید) در گله گوسفندان پیدا شد، به عنوان مزد به حضرت موسی علیه السلام داده شود. پس از قرارداد، حضرت موسی علیه السلام پوست بعضی از قسمت‏های عصای خود را کند(یک قسمت با پوست و یک قسمت بدون پوست، مثل ابلق شد) و یک عبای ابلق به آن آویزان کرد و آن را در چراگاه گوسفندان نصب نمود. گوسفندان هنگام آمیزش به آن نگاه می‏کردند. در آخر سال که روز گرفتن مزد بود حضرت شعیب علیه السلام مشاهد کرد که اکثر بچه‏های گوسفندان، ابلق شده‏اند و تعجب کرد. علت را پرسید. حضرت موسی علیه السلام فرمود از طریق دیدن در هنگام آمیزش، وضع گوسفندان بدین شرح تغییر می‏کند.(بهداشت ازدواج در اسلام، ص ۱۵۳ ص ۸۹ به نقل از تفسیر صافی، چاپ تهران جزء دوم از مجلد دوم، ص ۲۰۰، ذیل آیه ۲۹ صوره قصص.)

در پی روایات متعددی، به پدران و مادران سفارش شده است که در حین نزدیکی با وضو بوده و به یاد خدا باشند. بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می‏شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت.

همچنین رغبت و میل قوی جنسی زوجین، در زیبایی جنین و هوشمندی وی اثری قطعی خواهد نهاد. ترس و اضطراب والدین به هنگام عمل زناشویی، بدترین تاثیر را بر روی طفل می‏گذارد؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر، تاثیری بس نیکو در فرزند می‏نهد.

تاثیر خستگی زیاد، روی جنین کاملا محسوس است و او را ضعیف و رنجور می‏کند. در حدیثی از معصومین علیه السلام نقل شده است که فرموده ‏اند: در شبی که از مسافرت برمی گردید و همینطور در شبی که می‏خواهید به مسافرت بروید، نزدیکی نکنید.(مکارم الاخلاق ص۲۱۱)

در ساعات اولیه شب با جسمی خسته و شکمی پر، آمیزش صورت نگیرد، بلکه در ساعات پایانی شب که خستگی جسم تا حدی زایل و شکم نیز خالی شده نزدیکی انجام شود. تجربه نیز نشان داده است فرزندانی که نطفه آن‏ها در پایانی شب منعقد می‏شود از هوش بیشتری برخوردارند.

از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند:

زفوا نسائکم لیلا و اطعموا ضحی؛ در شب زفاف، کنید و در روز ولیمه دهید.

منبع: ریحانه بهشتی ص ۴۱

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://reihaneha.ir/?p=5162

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما