توصیه‌های عبادی و خوراکی مخصوص هر ماه در ایام بارداری (کتاب ریحانه بهشتی)

0 5,782

به مادران عزیز توصیه می‌شود برای داشتن فرزندانی باسیرت و صورت نیکو، در حد امکان به دستورات زیر عمل نمایند:

ماه اول

روزهای پنج شنبه و جمعه سوره «یس» و «الصافات» بخواند و به شکم بدمد. صبح‌ها کمی سیب شیرین بخورد. روزهای جمعه قبل از صبحانه انار میل کند و قبل از طلوع آفتاب، اندکی از تربت سیدالشهداء علیه السلام بخورد. نمازهای یومیه را در اول وقت به جا آورد وقبل از نماز حتماً اذان و اقامه بگوید و در وقت گفتن اذان و اقامه، دست را روی شکم بگذارد. هر روز ر ۲ عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه دوم

روزهای پنج شنبه و جمعه سوره «الملک» را تلاوت کند. روز پنج شنبه ۱۴۰ مرتبه و روز جمعه صدمرتبه صلوات با «وعجل فرجهم» بگوید. دست را روی شکم بگذارد و صلوات کبیر بخواند: اللهم علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک عدوهم والعن اعدائهم من الجن و الانس من الاولین و الاخرین. هر هفته گوشت با قدری شیر و سیب شیرین بخورد. هر روز ۲ عدد عناب سوره توحید بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه سوم

روزهای پنج شنبه و جمع سوره «آل عمران» را قرائت کند. ۱۴۰ مرتبه صلوات با «عجل فرجهم» بخواند. قبل از نماز دست را روی شکم گذارده و صلوات کبیره را بخواند. هر هفته مقداری گندم، گوشت و شیر میل کرده و صبح‌ها کمی عسل تناول نماید. هر روز بر ۱ عدد سیب آیه الکرسی بخواند و آن را ناشتا بخورد. همچنین مقداری کندور به اندازه یک عدس ناشتا بخورد. (۹۰)

ماه چهارم

روزهای پنج شنبه و جمع سوره «الدهر» بخواند. در تمام نمازها در یک رکعت سوره «قدر» را تلاوت کند. بعد از نماز دست را روی شکم گذارده، سوره «قدر»، «کوثر» و صلوات کبیره را بخواند و بعد آن بگوید:

ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما. (۹۱) ماه پنجم

روزهای پنج شنبه جمعه سوره «الفتح» تلاوت کند. در یک نماز سوره «النصر» بخواند و بعد از نماز دست را روی تربت کشیده، بر شکم بمالد.

هر روز صبح مقداری خرما تناول نماید. از ابتدای ماه پنجم در وقت نماز درست بر روی شکم نهاده اذان بگوید. هر روز بر روی ۱ عدد تخم مرغ سوره حمد بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه ششم

روزهای پنج شنبه و جمعه سوره «واقعه» را قرائت کند. شب‌ها در یک نماز سوره «التین» بخواند. بعد از هر نماز دست بر تربت کشیده، بر شکم بمالد. پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کرده و سعی کند در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورد و از خوردن دنبه بپرهیزد. هر روز ۱ عدد انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد.

ماه هفتم

از ماه هفتم به بعد، پس از نماز صبح، سوره «انعام» را بر بادام بخواند و سپس آن را بخورد و این کار تا ۴۰ روز ادامه دهد. خواندن اذان و اقامه و نماز شب را فراموش نکند. روزهای دوشنبه سوره «النحل»، روزهای پنج شنبه و جمعه سوره «یس» و «تبارک» و در تمام نماز یومیه سوره «قدر» و «توحید» بخواند. روز ۱۴۰ مرتبه صلوات بفرستد. از خوردن خربزه بعد از هر غذا کوتاهی نکند، ولی قبل و بعد از آب خوردن نباشد. هر روز بر «۱ عدد میوه به» سوره یاسین بخواند و آن را ناشتا بخورد. همچنین از ماه هفتم به بعد پنج سوره قرآن را که با تسبیح شروع می‌شود، تلاوت کند که عبارتند از: حدید، حشر، صف، جمعه و تغابن.

ماه هشتم

علاوه بر موارد ذکر شده در ماه هفتم، به موارد زیر عمل شود:

روزهای شنبه بعد از نماز صبح سوره «قدر» ده مرتبه؛

روزهای یکشنبه بعد از نماز صبح دو مرتبه سوره «والتین»؛

دوزهای دوشنبه سوره «یس»؛

روزهای سه شنبه سوره «فرقان»؛

روزهای چهارشنبه سوره «دهر»؛

روزهای پنجشنبه سوره «محمد» و روزهای جمعه سوره «الصافات» تلاوت نماید.

از خوردن ماست شیرین و عسل کوتاهی نکند. هر روز جمعه ناشتا انار شیرین میل کند. در صورتی که ضرر نداشته باشد، هفته‌ای یکبار سرکه بخورد.

ماه نهم

بهتر است غذای او کباب باشد. ادویه نخورد. خرما میل کند. برای سلامتی امام زمان علیه السلام گوسفندی را ذبح کرده و از آن بخورد. در نماز ظهر یا عصر سوره «والعصر» و «الذاریات» بخواند. در روزهای پنجشنبه سوره «حج» و در روز جمعه سوره «فاطر» را تلاوت کند. هر روز مقداری راه برود. به عکس و آینه کمتر نگاه کند. هر روز بر مقداری شیر و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

منبع: کتاب ریحانه بهشتی ص ۱۰۰

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://reihaneha.ir/?p=8028

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما