دانلود کل قرآن کریم با صدای حنانه خلفی- تفکیک جزء جزء

4 21,849

  • نوع اجرا: استودیویی
  • نوع قاری: خانم‌ها
  • نام قاری: حنانه خلفی
  • ملیت قاری: ایرانی
  • نوع تلاوت: ترتیل

درباره حنانه

نوای زیبای قرائت قرآن توسط حنانه خلفی در بسیاری از محافل قرآنی زیباترین آهنگی است که شنیده می‌شود. با همان زبان شیرین کودکانه آیه‌های قرآن را با صوتی زیبا قرائت می‌کند و به گفته بسیاری از استادان قرآنی با وجود داشتن ۸سال همانند استادان برجسته، قرآن را با تجوید کامل قرائت می‌کند. حنانه در سالی که گذشت به‌عنوان یکی از فعال‌ترین چهر‌ه‌های قرآنی معرفی شد به‌طوری که هر روز در ۲ یا ۳محفل قرآنی شرکت می‌کرد و پاسخگوی سؤالات بی‌شمار کسانی بود که او را مورد پرسش قرارمی‌دادند. حافظ کل قرآن کریم در خانواده‌ای قرآنی به دنیا آمد و در کنار خواهر و برادرانی که همه آنها نیز حافظ قرآن هستند رشد پیدا کرد. ۱۵سال قبل خانواده خلفی در شهر ازنا زندگی می‌کردند و وقتی پدر به استعداد پسر و دختر بزرگش در زمینه حفظ قرآن پی‌برد به‌خاطر نبود امکانات برای پرورش این استعداد راهی تهران شد و به این ترتیب افق تازه‌ای برابر خانواده گشود.

۲۲آبان ۱۳۸۵حنانه به دنیا آمد. او فرزند آخر این خانواده است و با وجود آنکه ۲۰سال با برادر و خواهرانش اختلاف سنی دارد اما در دامن مادری مهربان و پدری سختکوش و معلم، حفظ قرآن را آغاز و همه قرآن را با شماره صفحه و همچنین شماره آیه‌ها و جزء حفظ کرد. آخرین روزهای سال ۹۳ او مهمان رئیس‌جمهور بود و پس از آنکه حنانه سوره اسراء را با صوت و تجوید زیبا قرائت کرد دکتر روحانی یک دستگاه خودروی پراید به او هدیه داد. سفر به مکه هم دومین عیدی از طرف معاون اجتماعی شهرداری تهران بود؛ سفری که بزرگ‌ترین آرزوی حنانه است. چند روز مانده به سال جدید مهمان این خانواده قرآنی شدیم؛ جایی که نوای زیبای قرآن گوش‌ها را نوازش می‌دهد.

  • کتاب نور و هدایت

شیطنت‌های کودکانه در چشمانش موج می‌زند. وقتی از او درباره سوره یا آیه‌ای از قرآن سؤال می‌شود با همان زبان شیرین کودکانه آن را تلاوت می‌کند. می‌گوید حنانه یعنی دختری مهربان و از اینکه پدر و مادر نام قرآنی برای او انتخاب کرده‌اند بسیار خوشحال است. قرآن با گوشت و پوست او آمیخته شده و در بسیاری از محافل قرآنی وقتی به سرعت به همه سؤالات استادان پاسخ می‌دهد صدای تکبیر از هر گوشه محفل بلند می‌شود و همه او را به یک معجزه تشبیه می‌کنند. او کوچک‌ترین شرکت‌کننده در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در سال گذشته بود و توانست رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن را کسب کند.

۲خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد که هر ۳ نیز حافظ قرآن هستند؛ خواهران و برادری که پس از ازدواج مستقل شده‌اند و حالا حنانه که حدود ۲۰ سال اختلاف سنی با بزرگ‌ترین آنها دارد، تک فرزند خانواده شده است و گاهی اوقات حضوری یا تلفنی با خواهران بزرگ‌تر خود تمرین حفظ قرآن می‌کند.

وقتی ۳ ساله بود شب‌ها موقع خواب مادرش بالشتک‌هایی را که نوای قرآن از آن تلاوت می‌شد زیر سرش می‌گذاشت و آیه‌های قرآن زیباترین نوایی بود که با آن به خواب می‌رفت. بعد از یک سال آیه‌هایی که زمان خواب می‌شنید در ذهنش ملکه می‌شد و آنها را تکرار می‌کرد. کمتر از ۵ سال داشت که تحت‌تأثیر فضای قرآنی ایجاد شده در خانه و دیدن خواهران و برادری که حافظ کل قرآن بودند تصمیم گرفت حفظ قرآن را شروع کند؛ حفظ کلام‌ خدا را از سوره‌های کوچک آغاز کرد و بعد از مدتی که جزء ۳۰ را در خانه حفظ کرد پدرش او را به جامعه‌القرآن برد تا روان‌خوانی قرآن را با روش اشاره یاد بگیرد. در یک دوره ۲ماهه در جامعه‌القرآن زیرنظر استاد سبزعلی روان‌خوانی قرآن را فراگرفت و ۲ جزء از قرآن را همان‌جا حفظ کرد. وقتی آیه‌ای را تلاوت می‌کرد به سرعت آن را به حافظه می‌سپرد و چند دقیقه بعد آن را از حفظ می‌خواند. مدیر جامعه‌القرآن پس از اینکه از استعداد او در حفظ قرآن باخبر شد از پدر و مادرش خواست تا در خانه به‌صورت ویژه حفظ قرآن را با او کار کنند.

پدر حنانه معلم است و او حفظ قرآن را مدیون تلاش‌های پدرش است؛ «پدرم حفظ قرآن را به من آموخت و مادرم نیز تثبیت حفظ قرآن را با من کار ‌کرد. هر چند هفته یک‌بار همه سوره‌ها و آیاتی را که حفظ کرده بودم برای استادان قرآنی‌ام تلاوت می‌کردم و آنها نیز سؤالاتی را از من می‌پرسیدند و من را به ادامه راه تشویق می‌کردند.

علاوه بر حضور مرتب در جلسات و کلاس‌های قرآن استاد سبزعلی، در کلاس‌های قرآن استادان دیگری ازجمله سعید طوسی، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، احمد ابوالقاسمی، سیدمحسن خدام‌حسینی، حسین اخوان‌اقدم، محمدمهدی بحرالعلوم و… نیز حضور داشتم.»

حنانه بهمن سال ۹۰ حفظ قرآن را آغاز و ۲۲ بهمن سال ۹۲ نیز به پایان رساند. درباره ساعت‌های تمرین حفظ قرآن می‌گوید: «روزی ۶ساعت تمرین حفظ قرآن داشتم و اگر یک روز به‌خاطر بیماری یا مسافرت نمی‌توانستم کار حفظ را انجام بدهم روز بعد ۱۲ساعت تمرین می‌کردم تا از برنامه زمانی عقب نیفتم. بهترین راهنمای من در حفظ قرآن قلم‌های قرآنی بودند. این قلم‌ها را روی آیات قرار می‌دادم و آیه‌ها با صدای استاد منشاوی تلاوت می‌شد. به خوبی آن را گوش می‌دادم و سپس تکرار می‌کردم. این‌کار را چندبار انجام می‌دادم تا آن را به‌خاطر بسپارم. بعداز آن پدرم آیه را برایم می‌خواند و ابتدای آیه و انتهای آیه و همچنین صفحه، نام سوره و جزء را برایم می‌گفت و من همه آنها را حفظ می‌کردم. وقتی حفظ کل قرآن را تمام کردم نزد چند استاد بین‌المللی امتحان دادم و همه آنها با شوق فراوان مرا تشویق کردند. بعد از حفظ قرآن در ۷سالگی در مسابقات مختلف و همچنین محافل قرآنی شرکت کردم».

رتبه اول حفظ ۲۰ جزء مسابقات قرآن بسیج، رتبه سوم حفظ کل مسابقات قرآن بسیج، رتبه اول مسابقات قرآن استان تهران در سال ۹۲ و ۹۳، رتبه دوم سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در سال ۹۳ و نفر نخست مسابقات اوقاف از افتخاراتی است که حنانه در این ۲سال کسب کرده است.

  • شیرین‌ترین عیدی

حنانه رابطه زیادی با کارتون و فیلم‌های تلویزیونی ندارد و شبکه قرآن تنها کانالی است که او برنامه‌های آن را دنبال می‌کند. مسابقه تلویزیونی «اسرا» را هر روز در شبکه قرآن سیما دنبال می‌کند و مشتری پروپا قرص برنامه‌های این شبکه تلویزیونی است. بازی گرگم به هوا بازی مورد‌علاقه او است که در مدرسه با دوستانش انجام می‌دهد و شنیدن صدای اذان و خواندن نماز اول وقت از برنامه‌های منظم او است. سوره «نور» را از بین دیگر سوره‌های قرآن بیشتر دوست دارد. هنوز چیز زیادی از معانی قرآن نمی‌داند و می‌گوید: در این ۲سال تمام وقت خودم را برای حفظ قرآن گذاشته‌ام و هنوز چیزی از معانی قرآن نمی‌دانم و آرزویم این است که ترجمه قرآن را نیز حفظ کنم و هر چه زودتر معانی آیات قرآن را بدانم.

«مهدیه قرآن» مدرسه‌ای است که حنانه در کلاس دوم دبستان آن تحصیل می‌کند. همه تلاش او این است که با پایان کلاس ششم در آزمون مدرک رسمی کارشناسی حفظ قرآن کریم شرکت کند و پس از قبولی در آن جواز شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را به‌دست آورد و بتواند در رشته مورد علاقه‌اش یعنی علوم قرآن و حدیث تحصیل کند. تأثیر قرآن برفراگیری درس‌های دیگر را به خوبی حس می‌کند و می‌گوید: وقتی قرآن می‌خوانم به خوبی می‌توانم درس‌های دیگر را یاد بگیرم و همه درس‌های کلاس اول را با نمرات عالی قبول شدم. درباره بازی و عروسک‌هایش می‌گوید: بهترین عروسکم خرسی است که اسم او را «ببو» گذاشته‌ام. وقتی قرآن حفظ می‌کردم شب‌ها عروسک‌هایم را دور خودم جمع می‌کردم و برای آنها قرآن می‌خواندم. عید هر سال از پدر و مادرم و همچنین خواهرانم و برادرم عیدی می‌گیرم. پدرم از میان قرآن به من پول می‌دهد و مادرم برایم لباس می‌خرد اما بهترین عیدی را از دستان رئیس‌جمهور گرفتم. چند‌ماه قبل وقتی در محفل قرآنی چندآیه از سوره‌های مختلف قرآن را از حفظ خواندم حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری قول یک هدیه ویژه را به من دادند و هفته آخر اسفند‌ماه در پایان جلسه هیأت دولت، پس از آنکه چند آیه از سوره اسراء را تلاوت کردم رئیس‌جمهور یک خودروی پراید به من هدیه داد و من را تشویق کرد. چند وقت قبل نیز معاون اجتماعی شهرداری تهران یک حج عمره به من هدیه دادند و آرزویم این است که هرچه زودتر به همراه پدر و مادرم به این سفر بروم. توصیه‌ای که حنانه همیشه به دوستانش دارد آیه‌ای از قرآن است که آن را با صوتی زیبا می‌خواند. می‌گوید: کسی که قرآن می‌خواند در زندگی، انسان موفقی است زیرا قرآن نور، هدایت، شفاعت و رحمت است و دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد. دوست دارم در آینده مانند پدرم معلم شوم زیرا معلمی شغل انبیاست.

  • قرآن؛ راهنمای تربیت

مادر ۴فرزند حافظ قرآن، نقش مادر را در یک خانواده حیاتی می‌داند
اعظم جدیدی، مادر حنانه که نقش زیادی در قرانی شدن دخترش دارد این روزها در کنار تثبیت آموخته‌های قرآنی حنانه درس زندگی را نیز به او می‌آموزد. او که معتقد است از دوران بارداری باید نوزاد را با قرآن آشنا کرد، می‌گوید: وقتی با همسرم ازدواج کردم از ابتدای زندگی تصمیم گرفتیم تا فرزندانمان را با قرآن تربیت کنیم. قرآن بهترین راهنمای تربیت انسان‌هاست و من با همه وجود آن را لمس کرده‌ام. پسر و ۲ دختر بزرگم خودشان با پشتکاری که داشتند قرآن را حفظ کردند اما به‌خاطر سن کمی که حنانه داشت باید من و همسرم با او کار می‌کردیم. روزی ۶ساعت همسرم با او حفظ قرآن کار می‌کرد و من هم روز بعدش حفظیات را با او تثبیت می‌کردم. وقتی حنانه را باردار بودم در خانه مان همیشه نوای قرآن پخش می‌شد و صدای قرآن آرامش خاصی به من می‌داد.

او درباره مدرسه رفتن حنانه هم می‌گوید: اولیا و معلمان مدرسه مهدیه قرآن او را افتخاری برای مدرسه‌شان می‌دانند و همیشه با ما همکاری می‌کنند. تأثیر قرآن را در زندگی‌مان به خوبی لمس کرده‌ام. برکت زندگی‌مان را مدیون قرآن هستیم. چند نفر از همکلاسی‌های حنانه به‌خاطر چادری بودن او تصمیم گرفتند که با چادر به مدرسه بیایند و از اینکه دخترم الگوی مناسبی برای آنهاست خوشحالم. در این سال‌ها سختی‌ها هیچ‌گاه مرا دلسرد نکرده است بلکه مصم‌تر از گذشته به راهی که انتخاب کرده‌ام ادامه می‌دهم و از اینکه فرزندانم با قرآن هستند احساس می‌کنم در زندگی به همه‌‌چیز رسیده‌ام.

  • مهاجرت برای تابیدن نور قرآن

یک پدر از زندگی در یک خانواده قرآنی می‌گوید
«مصطفی خلفی پدر ۵۳ساله حنانه، ۱۵سال قبل وقتی پی به استعداد فرزندانش در زمینه حفظ و قرائت قرآن برد برای آنکه بتواند امکانات بهتری را در این زمینه برای آنها فراهم کند از زادگاهش، ازنا، به تهران مهاجرت کرد و سال‌هاست که رنج مستأجری را برای پیشرفت فرزندانش تحمل می‌کند. او سال‌ها در کسوت معلم پرورشی به دانش‌آموزان درس عربی آموخته است و پس از بازنشستگی نیز بازهم در دبیرستان نمونه فرهنگ مشغول تدریس عربی است. اوفراگیری عربی را کلید آموختن قرآن می‌داند. او نقش زیادی در تربیت قرآنی فرزندانش دارد و می‌گوید:«کودک همانند لوح سفیدی است که هر چه به او آموخته شود یاد می‌گیرد و آموختن قرآن ذهن او را آنچنان روشن می‌سازد که با همه وجود آیات نورانی را حفظ می‌کند». او درباره حنانه و سایر فرزندانش می‌گوید: «عابد فرزند بزرگم است که ۲۶سال دارد. اول راهنمایی بود که در شهر ازنا در مسابقات یک جزء قرآن شرکت کرد و اول شد. وقتی توانایی حفظ قرآن را در او دیدم کمک کردم تا فرزندانم در این مسیر هدفمند و متعالی هدایت شوند. به‌خاطر نبود امکانات مناسب تصمیم گرفتیم به تهران کوچ کنیم و همان سال او را به مؤسسه جامعه‌القرآن کریم بردم. عابد در ۷‌ماه کل قرآن را حفظ کرد. کار بزرگ عابد باعث شد تا خواهرش زهرا نیز برای حفظ قرآن اشتیاق نشان بدهد و زمانی که اول دبیرستان بود به مؤسسه جامعه‌القرآن کریم رفت و در طرح یکساله شرکت کرد و در ۹‌ماه توانست همه قرآن را حفظ کند. دختر دیگرم الهام وقتی دانشجو بود حفظ قرآن را شروع کرد و موفق شد ۱۰جزء از قرآن را حفظ کند. از آنجا که برای حفظ قرآن، فرزندانم باید نوارهای استادان قرآن را گوش می‌دادند همیشه صدای قرآن در خانه ما شنیده می‌شد. ۸سال قبل نیز خدا حنانه را به ما داد و به برکت وجود نور قرآن در خانه ما، او هم حافظ کل قرآ ن شد. ۴ساله بود که حفظ قرآن را آغاز کرد. پس از شرکت در کلاس‌ قرآن و شناسایی استعدادش در زمینه حفظ قرآن متوجه شدیم استعدادش در شاخه‌های روخوانی و روان‌خوانی مانند حفظ قرآن قوی است و همزمان با روخوانی و روان‌خوانی، جزء ۲۹ و ۳۰قرآن را نیز حفظ کرد. او رابه مؤسسه جامعه‌القرآن کریم بردم و بعداز مدتی استادان پیشنهاد دادند با توجه به استعداد بالای حنانه و اینکه در این مؤسسه هفته‌ای یک صفحه از قرآن حفظ می‌شود در خانه با او بیشتر کار کنیم و به این ترتیب ۵ساله بود که در خانه تمرینات جدی‌اش را آغاز کرد و به حفظ کل قرآن پرداخت و در ۷سالگی همه قرآن را حفظ کرد. روش کار به این شکل بود که تا زمانی که روی آیه‌های یک صفحه از قرآن تسلط پیدا نمی‌کرد به صفحه بعد نمی‌رفتیم.

همیشه سخت‌ترین قسمت برای حافظان قرآن در رقابت‌ها و همچنین محافل قرآنی فراموش کردن ابتدای آیات است اما حنانه این مشکل را ندارد. او ابتدای همه آیه‌ها را حفظ کرده است و وقتی از او می‌خواهیم سوره‌ای را قرائت کند اول ابتدای همه آیه‌های آن را می‌گوید و سپس شروع به قرائت می‌کند. حنانه همه ابتدا و انتهای آیه‌ها، ابتدای سوره و انتهای سوره، ابتدای جزء‌ها و انتهای جزء را حفظ کرده است و همه اینها چیزی جز اعجاز خداوندی نیست. ویژگی دیگر حنانه این است که همه سوره‌های قرآن با شماره صفحات آن و همچنین جزء آن را ازحفظ می‌داند. بارها شده است که برخی از روحانیون با ما تماس می‌گیرند و برای پیدا کردن آیه‌ای در قرآن از حنانه درخواست کمک می‌کنند. همیشه دوست دارد در معرض امتحان قرار بگیرد و گاهی اوقات در یک روز در ۲ یا ۳ محفل قرآنی شرکت می‌کنیم و شرکت‌کنندگان در مراسم سؤالات مختلفی از قرآن از او می‌پرسند و وقتی پاسخ آن را می‌شنوند با صدای تکبیر، حنانه را تشویق می‌کنند.

پدر و مادر الگوهای علمی و رفتاری فرزندان به‌شمار می‌روند. رفتار، کردار و اخلاق والدین الگوی رفتاری فرزندان است و از این‌رو با همسرم برای داشتن تربیت قرآنی فرزندان‌مان تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، آنها به راهی درست هدایت شوند. البته هیچ‌گاه مانع بازی یا شیطنت فرزندانمان و به‌خصوص حنانه نشده‌ایم زیرا بازی کردن اقتضای سن کودک است و باید بازی کند. وقتی حنانه کوچک‌تر بود در خانه برای او تاب درست می‌کردم و او را درون تاب می‌گذاشتم و حین بازی، قرآن را نیز حفظ می‌کرد.

من معتقدم آموختن آیات قرآنی مایه برکت زندگی‌ آنها می‌شود. قرآن کتاب زندگی است و مهم‌ترین و بهترین دستورات زندگی در آن نوشته شده است. خوشحالم از اینکه فرزندانم را با آیات الهی که درس زندگی در آن نهفته است، آشنا ساخته‌ام. همه آیات الهی در خود، درس زندگی دارد و فرزندانم با حفظ قرآن حتی به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی واقف می‌شوند. ما باید زندگی‌مان براساس قرآن پایه‌ریزی شود؛ زیرا قرآن نور است و اگر وارد قلب شود قلب را نورانی می‌کند.

با وجود آنکه مستأجر هستیم اما هیچ احساس کمبودی در زندگی نمی‌کنم و احساس می‌کنم همه‌‌چیز دارم. ما به این دنیا آمده‌ایم که زندگی کنیم و درست زندگی کردن مهم است و در زندگی هر گاه به سختی دچار شدم با قرآن آن را بر طرف کردم. حنانه از سوی مراکز قرآنی زیادی در سراسر کشور به محافل مختلف دعوت می‌شود و هر سؤالی که از او می‌پرسند پاسخ می‌دهد. واقعا از اینکه قدم در هر محفلی می‌گذارد و به تمام سؤالات ذهنی افراد پاسخ می‌دهد، خوشحالم.وقتی رئیس‌جمهور خودروی پراید را به حنانه هدیه داد آن را برای ادامه راهی که برای حنانه درنظر گرفته‌ایم فروختیم تا پول آن را برای ادامه فعالیت قرآنی او هزینه کنیم.»

دانلود جزء ۳۰ قرآن کریم با صدای حنانه خلفی- تفکیک سوره به سوره

۵,۰۰۰ تومان

تعداد فروش: ۱۱۸

توضیحات

بعد از انتشار صوت ترتیل کل قرآن حنانه خلفی در فضای مجازی به صورت تفکیک جزئ جزء، در این سایت ترتیل  جزء ۳۰ حنانه خلفی به صورت سوره و سوره تفکیک شده و در اختیار دوستداران قرآن و آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

۱ دیدگاه برای دانلود جزء ۳۰ قرآن کریم با صدای حنانه خلفی- تفکیک سوره به سوره

  1. شمس

    دوبار برای خرید جز ۳۰ اقدام کردم ، پول از حسابم کم شد ولی لینکی دریافت نکردم
    کسی هم پاسخگو نیست

    • سید محمد علوی زاده

      سلام علیکم
      شما دوبار خرید ناموفق داشتید
      اگر پولی از شما کم شود برمی گردد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود جزء ۱

دانلود

دانلود جزء ۲

دانلود

دانلود جزء ۳

دانلود

دانلود جزء ۴

دانلود

دانلود جزء ۵

دانلود

دانلود جزء ۶

دانلود

دانلود جزء ۷

دانلود

دانلود جزء ۸

دانلود

دانلود جزء ۹

دانلود

دانلود جزء ۱۰

دانلود

دانلود جزء ۱۱

دانلود

دانلود جزء ۱۲

دانلود

دانلود جزء۱۳

دانلود

دانلود جزء ۱۴

دانلود

دانلود جزء ۱۵

دانلود

دانلود جزء ۱۶

دانلود

دانلود جزء ۱۷

دانلود

دانلود جزء ۱۸

دانلود

دانلود جزء ۱۹

دانلود

دانلود جزء ۲۰

دانلود

دانلود جزء ۲۱

دانلود

دانلود جزء ۲۲

دانلود

دانلود جزء ۲۳

دانلود

دانلود جزء ۲۴

دانلود

دانلود جزء ۲۵

دانلود

دانلود جزء ۲۶

دانلود

دانلود جزء ۲۷

دانلود

دانلود جزء ۲۸

دانلود

دانلود جزء ۲۹

دانلود

دانلود جزء ۳۰

دانلود

 منبع: وبسایت شخصی محمد مهدی عمادی

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=10511

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. حسنا می گوید

    سلام. جز۳۰ خالیه؟

    1. سید محمد علوی زاده می گوید

      سلام خالی نیست اشتباه تایپی بود که درست شد

  2. مینا می گوید

    سلام ترتیل ها را با اجازه خانم خلفی گذاشتید ؟ رایگان هستن ؟

  3. جمیله می گوید

    خدا حفظش کنه دست پدر و مادر درد نکنه در پناه امام زمان راهش به سلامت باشد انشاالله

محصولات قرآنی ما