زمانهای مکروه و زمانهای مستحب برای آمیزش جنسی

2 21

با توجه به تاثیر یقینی تشعشعات موجود در فضا و نور خورشید و ماه بر سلامت جسم و روح جنین و والدین،(مراجعه شود به http://reihaneha.ir/?p=5500 ) احادیث فراوانی مبنی بر اوقات مکروه و مستحب برای آمیزش وجود دارد که خلاصه ای از آنها را می توانید در متن ذیل بخوانید:

اوقاتی که عمل جماع مطلوب است

۱٫ شب دوشنبه که در پی آن، فررزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش قرار داده، می شود.[۱]

۲٫ شب سه شنبه که در اثر آن بعد از سعادت اسلام، شهادت روزی او می شود، خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند، دهانش خوشبو، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دوروغ، غیبت و تهمت پاک می ماند.[۲]

۳٫ شب پنجشنبه هنگام زوال که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین و دنیا روزی اش خواهد بود.[۳]

۴٫ روز پنج شنبه هنگام زوال که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین و دنیا روزی اش خواهد بود.[۴]

۵٫ شب جمعه که در پی آن، بچه خطیب و سخنگو خواهد شد.[۵]

۶٫ روز جمعه بعد از عصر که آن فرزند از دانایان مشهور خواهد شد.[۶]

۷٫ شب جمعه بعد از نماز عشاء که امید است آن فرزند از ابدال[۷] (فرزند شبیه والدین) باشد.

۸٫ شب اول ماه رمضان[۸]

اوقاتی که عمل جماع مکروه است

۱٫ میان طلوع فجر و طلوع خورشید[۹]

۲٫بعد از غروب تارفتن سرخی طرف مغرب[۱۰]

۳٫شب خسوف[۱۱]

۴٫روز کسوف[۱۲]

۵٫شب و روزی که در آن بادهای سیاه، سرخ یا زرد بوزد.[۱۳]

۶٫هنگام زلزله[۱۴]

در رابطه با اثر جماع در شش مورد فوق؛ آمده است که پدر و مادر در فرزند خود چیزی را دوست دارند، نمی بینند.

۷٫در اول ماه (غیر از ماه رمضان)، نیمه ماه و آخر ماه[۱۵]

۸٫هنگامی که آفتاب طلوع می کند و زرد باشد.[۱۶]

۹ بعد از ظهر؛ که آن فرزند لوچ خواهد شد.[۱۷]

۱۰٫بین اذان و اقامه؛ که فرزند، حریص بر خونریزی خواهد بود.[۱۸]

۱۱٫شب عید فطر؛ که فرزند کثیر الشر خواهد بود.[۱۹]

۱۲٫شب عید قربان؛ که فرزند شش انگشتی و یا چهار انگشتی خواهد بود.[۲۰]

۱۳٫ شب نیمه شعبان؛ که فرزند، شوم و در صورتش نشان سیاهی خواهد بود.[۲۱]

۱۴٫ساعات اولیه شب؛ که آن فرزند ساحر خواهد بود و دنیا را بر آخرت برمی گزیند.[۲۲]

۱۵٫شبی که فرد قصد سفر دارد، که فرزند حاصل از آن مالش را به ناحق صرف می کند.[۲۳]

توجه : جهت اطلاع بیشتر نسبت به احادیث ذکر شده در این زمینه می توان به کتب زیر مراجعه نمود:

کافی، ج ۵؛ وسایل، ج ۱۴؛ مستدرک، ج ۶؛ بحار، ج ۱۰ و ج ۵۸، ص ۶۲، ۸۹ و ۱۰۳٫

پاورقی:

[۱] . وسایل الشیعه، ج ۷، باب ۱۹۰٫

[۲] . همان.

[۳] . همان.

[۴] . همان.

[۵] . وسایل الشیعه، ج ۷، باب ۱۹۰٫

[۶] . همان.

[۷] . همان.

[۸] . حلیه المتقین.

[۹] . وسایل الشیعه، ج ۷، باب ۸۹٫

[۱۰] . همان.

[۱۱] . همان.

[۱۲] . همان.

[۱۳] . همان.

[۱۴] . همان.

[۱۵] . همان.

[۱۶] . همان، باب ۹۹٫

[۱۷] . همان، باب ۱۸۷٫

[۱۸] . همان.

[۱۹] . همان.

[۲۰] . همان.

[۲۱] . همان.

[۲۲] . وسایل الشیعه، ج ۷، باب ۱۸۹٫

[۲۳] . همان.

منبع: کتاب ریحانه بهشتی ص ۵۱ و ۵۲٫

لینک کوتاه مطلب : https://reihaneha.ir/?p=5506

2 نظرات
  1. مسعود می گوید

    خدا خیرتون بده.عالی بود.

    1. سید محمد علوی زاده می گوید

      متشکرم

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =