نقش زایمان غیر طبیعی یا سزارین در کاهش جمعیت

0 261
شاید کمی از ذهن دور باشد که زایمان غیر طبیعی, سزارین را از علت های  مهم کاهش جمعیت بدانیم ولی این واقعیتی است که این نوع از زایمان عملاً باعث کاهش رشد جمعیت است. برای شرح این دلیل شاید لازم باشد کمی در مورد این نوع از زایمان بدانیم.
سزارین یکی از انواع جراحی هاست, یعنی شکافتن شکم و ایجاد یک برش بر روی رحم زن باردار به منظور خارج کردن جنین از داخل رحم. معمولا شایع ‌ترین مواردی که معمولا باعث می‌ شود پزشکان از این روش استفاده کنند، عدم پیشرفت زایمان یا بحرانی ‌شدن شرایط زایمان, سابقه سزارین در زایمان ‌های قبلی زائو, وضعیت استقرار نامناسب جنین برای زایمان طبیعی است.
 
 
 
البته در این بین نمی توان استقبال و تمایل خانم ها را نادیده گرفت، متأسفانه برخی از خانمها سزارین را مثل یک مد می دانند. فکر می کنند که هر کس مدرن تر و یا امروزی تر است باید سزارین شود و حتی اصطلاحاتی مانند این که زایمان طبیعی یک نوع «توحش» است نیز گفته شده است.
 
 
 
برخی هم فکر می کنند سزارین برای نوزادشان بهتر است، چرا که «فشار» برروی سر بچه وارد نمی شود. باید به چنین خانمهایی تذکر داد که همین فشاری که جنین تحمل می کند برای او حتی مفید هم هست چرا که با حالت مکشی که ایجاد می کند ریه های او را پاک می نماید. به همین علت است که نوزادان زایمان طبیعی مشکلات تنفسی کمتری نسبت به سزارینی ها دارند. از بابت فشار بر روی سر جنین نیز نباید نگران باشند. چون استخوانهای سراو به نحوی هستند که این فشار را به خوبی تحمل می کنند و هیچ عارضه ای برای نوزاد پیش نمی آورد، مگر در مواردی که سر جنین نسبت به لگن مادر بزرگ باشد که دراین مواقع سزارین برای مادر و جنین مفید و ضروری می باشد.
 
 

منبع: گروه فرهنگی فرهنگ نیوز

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=1014

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما