نقش ماهواره در فرار دختران از خانه

0 571
اشتراک گذاری

متأسفانه یکی از معضلاتی که هیچ ربطی به اقتصاد ندارد و به‌عبارت‌دیگر معضلی که عامل اصلی آن فقر مادی نبوده و بلکه فقر فرهنگی علت اصلی آن است، فرار دختران از خانه است .

 یکی از دلایل اصلی بروز این پدیده که منجر به بروز مفاسد و مشکلات فراوانی برای دختر، خانواده وی و جامعه می‌گردد شبکه‌های ماهواره‌ای است.

 یکی از مسائلی که سریال‌ها و فیلم‌های ماهواره‌ای آن را تشویق می‌کنند فرار فرزندان و مخصوصاً دختران از خانه است. ترویج روحیه استقلال طلبی غیر منطقی در سنین نوجوانی، تنوع طلبی، عدم رعایت احترام به نظرات والدین و پرخاشگری نسبت به بزرگترها، ترویج فرزندسالاری، مادی گرایی و نمایش فرار برخی از جوانان، بدون اشاره به آسیبها و خطراتی که در دنیای واقعی در انتظار آنهاست از ترفندهای این شبکه‌ها برای تشویق فرزندان به فرار است.

شبکه‌های ماهواره‌ای به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطبین خود القا می‌کنند که آزادی و خوشبختی دختران در خارج از خانه است! ازاین‌رو دختران جوانی که به‌طور سنتی در منزل با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند حس سلب آزادی و زندانی بودن در خانه می‌کنند. (درحالی‌که بسیاری از این محدودیت‌ها ضروری بوده و به نفع دختران و زنان است)

در این فیلم‌ها دختران موفق و شاد کسانی هستند که خارج از خانه و دور از خانواده، آزادانه و مستقلانه زندگی می‌کنند، ولی دخترانی که در کنار خانواده هستند محدود و افسرده‌اند.

دیدن این فیلم‌ها قبح فرار از خانه را می‌شکند و کم‌کم به عقده و افسردگی در دختران جوان و خدای‌ناکرده به فرار از خانه منجر می‌شود و فرزند دختری که از خانواده جدا شد، انواع آسیب‌ها و مفاسد در انتظار اوست.

مطالب بیشتر در:

بررسی آسیب های شبکه های ماهواره ای

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : https://reihaneha.ir/?p=7090

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما

0
    0
    سبد خرید شما