چند نمونه و داستان از تأثیر اعجاب انگیز شیر مادر در تربیت

0 558

به مادر شیخ انصاری – که یکی از افتخارات علم تشیع است – گفتند: بارک الله چه بچه خوبی تحویل جامعه دادی! مادر جواب داد:

من توقع بیشتر از این از پسرم داشتم برای اینکه من در ۲ سالی که او را شیر دادم، هیچ وقت بدون وضو نبودم. نصف شب بچه‌ام گریه می‌کرد و شیر می‌خواست، بلند می‌شدم وضو می‌گرفتم و بعد بچه‌ایم را شیر می‌دادم.

آری مادری که نماز شب بخواند و در میان نماز شبش پستان در دهان کودک بگذارید، خیلی تفاوت دارد با زنی که نماز نمی‌خواند. این آتش است که به کودک می‌دهد نه شیر.

همچنین از مادر مقدس اردبیلی سؤال کردند: سبب مقام ارجمند مقدس اردبیلی چیست؟ فرمودند: من هرگز لقمه‌ای شبهه‌ناک نخوردم و قبل از شیردادن بچه وضو می‌گرفتم و ابداً چشم به نامحرم نینداختم و بعد از شیر بازگرفتن در تربیت او کوشیدم و نظافت و طهارت را مراعات داشتم و با بچه‌های خوب او را می‌نشاندم.

و اما در رابطه با فرزند حاج شیخ فضل الله نوری که از مجتهدین بزرگ بوده و در زمان مشروطه وی را به دار زدند می‌نویسند:

پسر شیخ فضل الله نوری از جمله کسانی بود که برای اعدام شدن پدرش تلاش می‌کرد. یکی از بزرگان گفته بود من در زندان به ملاقات مرحوم نوری رفتم و گفتم: این پسر تو، آقازاده، قانون وارثتش باید خیلی عالی باشد. چرا اینقدر پست شده که بر علیه شما سعایت می‌کند و حتی راضی به اعدام شماست؟

مرحوم شیخ فضل الله نوری فرمودند: بلی، خودم هم می‌دانستم و همین ترس را داشتم. سپس فرمودند: این بچه در نجف متولد شد زمانی که او بدنیا آمد مادرش بیمار شد شیر نداشت. مجبور شدیم دایه‌ای بگیریم تا به او شیر بدهد. پس از مدتی شیر دادن متوجه شدیم این زن آلوده است. علاوه بر این ناصبی یعنی دشمن امیرالمؤمنین علیه السلام و دشمن اهل بیت علیه السلام است.

مرحوم شیخ فضل الله نوری گفته بود: همانجا زنگ خطر برای من زده شد. بعد اتفاقاً این پسر کارش به جایی رسید که وقت پدرش را اعدام کردند، همراه با مردم نادان در پای دار کف می‌زد و این پسر، خود نیز پسری را تحویل جامعه داد که همین کیانوری رئیس حزب توده است و این پسر همان شخصی آیت که پای دار بابا کف می‌زد.


منبع: کتاب ریحانه بهشتی ص۱۷۸-۱۸۰.

لطفا مطالب این وبسایت را با ذکر منبع و لینک مطلب منتشر کنید!

لینک کوتاه مطلب : http://reihaneha.ir/?p=8126

نظر شما درباره این پست چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات قرآنی ما